چگونه کد کیو آر درست کنیم؟

چگونه کد کیو آر درست کنیم؟

این روزها کمتر کسی است که برای ساخت کیو آر کد اقدام نکرده باشد و درباره روش ساخت کد کیو آر سرچ نکرده باشد. شاید خودتان ندانید، اما احتمالا شما هم به یکی از این کد­های کوچک و با مزه نیاز دارید. احتمالا زمانی متوجه می شوید، که جذاب تر، بامزه‌­تر و کاربردی‌­تر از این کد­ها هم قابل ارائه است و سپس به فکر ساخت آن برای خودتان می افتید.

اما نحوه ساخت کیو آر کد چطور است؟ این مقاله برای این طراحی و نوشته شده است، که همه چیز را در مورد چگونگی و نحوه ساختن کیو آر کد برای شما توضیح دهد. پس تا پایان این مقاله همراه وبلاگ کیوآرگرافی باشید تا جواب پرسش ­‌های خود را درباره نحوه ساخت qr code بگیرید.

معرفی نحوه ساخت کیو آر کد

در این قسمت از مقاله دو تا از اصلی ترین روش ساخت کیو آر کد را بررسی می­ کنیم:

1. روش ساخت کیو آر کد با استفاده از سایت های رایگان

یکی از روش های رایج نحوه ساخت کیو آر کد، سایت های رایگان هستند که با مراجعه به سایت آنها، می‌­توانید کیو آر کد مورد نظر خود را بسازید. برای این کار کافی است، راهنمای قدم‌ ­به ­‌قدم هر سایت را به خوبی دنبال کنید. با این حال نحوه ساختن کیو آر کد در اکثر این سایت­‌ها، مراحل زیر را دارند:

1. با استفاده از مرورگر وب و پس از یک سرچ ساده در گوگل، یکی از وب سایت های کیو آر کد ساز­ را باز کنید.

2. آدرس وب­سایتی را که می‌­خواهید کد QR برای آن ساخته شود، وارد کنید. یا اگر مثلا بروشوری طراحی کرده‌اید یا می­‌خواهید منوی رستوران را در کد قرار دهید، می‌توانید یک متن یا فایل را آپلود کنید.

3. برخی از کیو آر کد سازها این امکان را برای شما فراهم می­‌کنند که برای کد خود یک فریم انتخاب کنید.

4. در این مرحله کد ساخته می‌­شود. روی کلید دانلود کلیک کنید تا کد سفارشی شما ذخیره شود.

هشدار!!!

پیش از استفاده از سایت های رایگان و مخصوصا سرویس های رایگان سایت های خارجی، حتما به دائمی بودن یا نبودن آن توجه کنید! اگر در تبلیغات انبوه از این کد استفاده کنید، بعد از مدتی منقضی می شود و هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. 

نحوه ساخت qr code رایگان با گوگل کروم

با نصب برنامه گوگل کروم در موبایل آیفون یا اندرویدی خود، می‌­توانید به شکل رایگان کد کیو آر را، از لینک های سایت بسازید. همچنین با استفاده از کامپیوتر، می­‌توانید این کار را انجام دهید.

خوشبختانه، برای ساخت و اشتراک‌گذاری کد کیو آر در کروم ویندوز، نیازی به نصب افزونه کروم ندارد. اما، مطمئن شوید که کروم به آخرین نسخه به روز رسانی شده است تا این ویژگی برای شما قابل اجرا باشد. نحوه ساخت کیو آر کد به شرح زیر است:

  1. مرورگر کروم را روی رایانه شخصی خود، راه اندازی کنید و سایت مورد نظر را باز کنید.
  2. روی گزینه Share this page در نوار URL کلیک کنید. این گزینه به شکل یک فلش کوچک، که از داخل یک جعبه بیرون آمده است، در انتهای سمت راست URL قابل مشاهده است.
  3. از نوار باز شده، گزینه کیو آر کد را انتخاب کنید.
  4. در پایین کد ساخته شده، گزینه دانلود وجود دارد، که با کلیک بر روی آن فایل ساخته شده، در فرمت png در کامپیوتر شما ذخیره می‌­شود. اسکن کردن، کد صفحه وب مورد نظر را، برای شما باز می‌­کند.
نحوه ساخت کیو آر کد رایگان

چگونگی ساخت کیو آر کد با گوشی اندروید

  1. برنامه Google Chrome را نصب کنید و به وب‌سایتی بروید که می‌خواهید برای آن کد کیو آر بسازید.
  2. در گوشه بالا سمت راست، روی علامت سه نقطه عمودی کلیک کنید.
  3. در منوی کشویی باز شده روی Share ضربه بزنید، سپس گزینه QR Code را انتخاب کنید، تا کد ساخته شود.
  4. در زیر کد، ساخته شده در صفحه بعدی که برایتان باز می­‌شود، روی دانلود کلیک کنید تا کد در دستگاه شما ذخیره شود. سپس می‌­توانید آن را از طریق متن، ایمیل، برنامه پیام رسان و غیره برای دیگران ارسال کنید.

طرز ساخت کیو آر کد برای کاربران آیفون یا آیپد

  1. برنامه Google Chrome را نصب کنید و به وب‌سایتی بروید که می‌خواهید کیو آر کد را برای آن بسازید.
  2. در گوشه سمت راست بالا در کنار نوار آدرس، روی نماد اشتراک‌گذاری کلیک کنید، علامتی که مانند یک مربع با فلش رو به بالا است.
  3. به پایین اسکرول کنید، و روی Create a QR Code کلیک کنید.
  4. روی Share ضربه بزنید، سپس نحوه اشتراک گذاری کد QR (از طریق متن، ایمیل، برنامه پیام رسانی و غیره) را انتخاب کنید.
  5. اختیاری: می‌توانید روی Save Image کلیک کنید تا کد QR را، برای استفاده در آینده ذخیره کنید.

معایب کیو آر کد های رایگان

نرم افزارهای آنلاین و حتی رایگانی که با گرفتن اطلاعات، کد مورد نظر شما را می­‌سازند معایب و محدودیت­‌هایی در نحوه ساخت کیو آر کد استاتیک و داینامیک دارند:

محدودیت‌­های کد­های qr رایگان استاتیک:

  • صرفا محتوای متنی را در بر می گیرند. پس اگر بخواهید کیو آر کد صوتی بسازید و یا لینک سایت یا اینستاگرام خود را در ان قرار دهید نمیتوانید.
  • ظاهر زیبایی ندارند.
  • به دلیل حجم زیاد پیکسل های دیتا، نیاز به چاپ در اندازه بزرگتر دارند.
  • غیر قابل ویرایش هستند.
  •  قابلیت رصد، آمار اسکن ها مجهز نیست.

محدودیت­‌های کیو آر کد­های رایگان داینامیک:

  • اکسپایر شدن و از کار افتادن ناگهانی!
  • نیاز به پرداخت هزینه بالای دلاری و ارزی، برای فعال سازی مجدد آن ها.
  • عدم دسترسی به پشتیبانی.
  • ناسازگاری صفحات با زبان فارسی و کامل نبودن امکانات ارائه شده.

در اینجا ساخت کیو ار کد با ظاهری جذاب و محتوایی غنی را تجربه خواهید کرد که اکنون به عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب مشتریان بالقوه در سراسر جهان عمل می­‌کند. این کدها در حقیقت نسل جدید، کیو آر کد های قبلی هستند.

اگر بخواهید مقایسه کنید، نحوه ساخت کیو آر کد در این وبسایت در مقابل کیو آر کدهای معمولی مثل تلویزیون OLED در مقایسه با تلویزیون های سیاه و سفید است. برخلاف QR code های معمولی، که سیاه و سفید هستند، QR code های بصری، از مفهوم تخیل و خلاقیت استفاده می­‌کنند تا مشتریان جذب آنها شوند.

نحوه ساخت کیو آر کد شفاف و گرافیکی با کیوآرگرافی

مزایا

qrgraphy یک طرح جذاب به جنبه خسته کننده و ابتدایی این کد ها اضافه می کند. بنابراین بازاریابی محصول یا برند شما با افزودن حس زیبایی شناختی، مؤثرتر و کارآمدتر خواهد بود.  رنگ‌ها، طراحی های خاص (مثل نوع شیشه ای در تصویر زیر) و به کار بردن لوگو و علائم در نحوه ی ساخت کیو آر کد، راه‌ خوبی برای اثر گذاری موثر بر مشتری بالقوه است.

برای مثال اگر رستوران دارید، می توانید نحوه ساخت کیو ار کد خود را شبیه یک ساندویچ خوش رنگ و لعاب انجام دهید. یا اگر کافه دارید کیو آر منو شما می‌­تواند شبیه یک قهوه و در عین حال در بردارنده لوگو و المان های هویت بصری شما باشد.

برای ساخت کیو آر کد برای عکس کلیک کنید.

کیوآرگرافی شیشه ای (شفاف)

فرقی نمی­‌کند که فرد در ترافیک گیر کرده باشد، روی نیمکت پارک نشسته باشد و یا در یک رستوران باشد. این کدها آنقدر جذاب هستند، که همه  افراد را ترغیب می‌­کند تا با یک اسکن ساده دریابند که در پشت این طرح زیبا چه چیزی مخفی است.

در بازاریابی و تبلیغات، جذابیت بصری یکی از عوامل مهم در کمپین تبلیغاتی برند شما است. بسیاری از برندهای معتبر از پلن سفارشی ما، برای کمپین­‌های بازاریابی خود استفاده می­‌کنند.

اگر بخواهیم به طور خلاصه درباره تمایزهای کیوآرگرافی صحبت کنیم این است که، این تکنولوژی جدید تمام مزایای انواع قبلی را دارد. با این تفاوت که عنصر رنگ و هنر را در ظاهر و محتوا را وارد بازی می‌کند و مشتری بیشتری را جذب می­‌کند.

جمع بندی

در این مطلب در مورد نحوه ساخت کیو آر کد به روش های رایگان و به روش گرافیکی صحبت کردیم. کار با سایت های رایگان بسیار ساده است و تعداد زیادی از انها وجود دارد. اما متاسفانه دائمی نیستند و بعد از مدتی منقضی می شوند.

در نحوه ساخت qr code با کیوآرگرافی علاوه بر دائمی بودن از مزایایی مثل قابلیت ویرایش و گرافیک زیبا و اختصاصی نیز بهره مند می شوید. می توانید همین حالا کیو آر کد اختصاصی خود را بسازید و طراحی کنید. ساخت سه کیو آر کد اول برای شما رایگان است.

نوشته های مرتبط
2 دیدگاه
ابوالفضل

سلام
من از یه سایت خارجی کد qr گرفتم و روی کارت ویزیتم چاپ کردم، الان چند هفتست که کار نمیکنه
چیکار باید بکنم درست بشه؟

سلام و درود
وقتتون بخیر
به نظرم دو تا راهکار براتون وجود داره:
اول اینکه به اون سایت خارجی به صورت دلاری پرداخت اشتراک سالیانه یا ماهیانه کیو آر کدتونو انجام بدین و فعالش کنید
دوم اینکه با سایت ما ساخت qr code برای کارت ویزیت رو انجام بدین، هر سوالی هم دارید در خدمتتون هستیم
ممنونم از نظرتون

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *